بهگزارش روابطعمومی ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی کرمانشاه، حسین ویسی روز شنبه ۱۹ شهریورماه در این خصوص اظهار کرد: «هدف از برگزاری دورههای آموزشی بستهبندی تولیدات صنایعدستی برنامهریزی برای توسعه فروش این محصولات است.»
معاون صنایعدستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه، افزود: «برندسازی تولیدات صنایعدستی استان و عرضه مناسب به بازارهای فروش که در شان و جایگاه هنرمندان استان باشد، یکی دیگر از اهداف این دورههای آموزشی است.»
او ادامه داد: «ما از اساتید توانمندی برای آموزش آخرین و به روزترین روشهای بستهبندی صنایعدستی به هنرمندان استان در این دورهها دعوت کردهایم که امیدواریم با استقبال صنعتگران موجب ارتقای جایگاه هرچه بهتر تولیدات استان شود.»
ویسی گفت: «هنرمندان صنایعدستی استان باید به سمتی حرکت کنند که بتوان در بازارهای جهانی با تولیدات سایر کشورها نیز رقابت کنند.»
او افزود: «اگر بستهبندی مناسب شکل نگیرد و صنایعدستی با همین شکل سنتی عرضه شود قطعاً توان رقابت را از دست خواهد داد و شاهد رکود در این حوزه خواهیم بود.»
معاون صنایعدستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه در خاتمه تصریح کرد: «تلاش ما این است که تا پایان سال کارگاههای آموزشی دیگری در حوزههای بستهبندی، برندسازی و بازاریابی و فروش آنلاین در سطح استان برگزار کنیم.»
دوره آموزشی بستهبندی تولیدات صنایعدستی با حضور ۶۰ نفر از صنعتگران و هنرمندان شاغل استان در محل آمفی تئاتر ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان کرمانشاه برگزار شد.