معاون گردشگری کرمانشاه راهاندازی سامانه جامع آمار و تأسیسات گردشگری را گامی بلند در جهت الکترونیکی شدن خدمات و دسترسی آسان گردشگران به اطلاعات واحدهای گردشگری دانست.
به گزارش روابطعمومی ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی کرمانشاه، علی صابر چهارشنبه ۱۴ آبان ۹۹ گفت: «از اقدامات خوبی که معاونت گردشگری وزارت در زمینه نرمافزاری و الکترونیکی شدن خدمات انجام داده است، راهاندازی سامانه جامع آمار و تأسیسات گردشگری است.»
معاون گردشگری ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی کرمانشاه در خصوص چگونگی استفاده از این نرمافزار گفت: «این سامانه بهگونهای تعریف شده است که صاحبان تأسیسات گردشگری اطلاعات طرح و فعالیت خود را در آن ثبت کرده و مزیت این سامانه ثبت دقیق اطلاعات تعداد پرسنل، امکانات واحد گردشگری و جزییات خدمات ارائه شده و موقعیت جغرافیایی دقیق واحد است.»
صابر با اشاره به اینکه تصاویر از جمله پروانه تأسیس، تصاویر اطلاعات شناسایی شخصی و گواهی بهداشت شاغلان در این سامانه بارگذاری میشود، خاطرنشان کرد: «بعد از بارگذاری مدارک برای این تأسیسات یک بارکد و کد شناسه میشود که به منزله پروانه بهرهبرداری است و شخص بهرهبردار میتواند با پرینت رنگی از این پروانه، آن را در محل نصب کند.»
او از مزایای این پروانه الکترونیکی و نصب آن در محل، اسکن گردشگران با گوشی همراه از این پروانه است و گردشگر میتواند همه اطلاعات واحد از قبیل امکانات و قیمتها نمایش داده میشود و گردشگر میتواند در انتخاب محل اسکان اطلاعات بیشتری داشته باشد.
معاون گردشگری کرمانشاه افزود: «این بارکد در فضای مجازی هم قابل دسترس است و در استان کرمانشاه برای آزمایش این سامانه در شهرستان جوانرود همه تأسیسات گردشگری نصب شد و در شهرستان روانسر نیز اطلاعات ۷۰ درصد تأسیسات گردشگری در این سامانه ثبت شد.»
صابر از بارگذاری اطلاعات همه تأسیسات گردشگری کرمانشاه در این سامانه خبر داد و یادآور شد: «اما حدود ۳۰ درصد این تأسیسات موفق به دریافت بارکد شدهاند و بقیه واحدها به دلیل کامل نبودن اطلاعات، در صف دریافت هستند.»
صابر از دیگر مزایای این سامانه استفاده آنلاین و روزانه تأسیسات گردشگری دانست و افزود: «این تأسیسات میتوانند آمار روزانه گردشگران را ثبت کنند و ادارهکل میراثفرهنگی نیز به راحتی میتواند تعداد تختهای خالی و دیگر امکانات را به دست بیاورد.»