معاون گردشگری اداره کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی کرمانشاه گفت: «گروه تولید "پرسه در رگهای کرمانشاه" بهسراغ صنایعدستی، خوراک سنتی، پوشش محلی، آیینها، طبیعت بکر و آثار تاریخی کمتر معرفیشده خواهد رفت.»
بهگزارش روابطعمومی ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی کرمانشاه، علی صابر روز ۱۳ تیر ۹۹ از تفاهم چهارجانبه برای تولید محتوا، معرفی جاذبههای گردشگری با عنوان «پرسه در رگهای کرمانشاه» خبر داد و گفت: «مهمترین نیاز تبلیغات گردشگری، تولید محتوای تخصصی و هدفمند با رویکرد معرفی توانمندیهای استان کرمانشاه است که میتواند در جذب گردشگر به استان مؤثر باشد.»
معاون گردشگری ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی کرمانشاه گفت: «با توجه به پیشرفت رویدادهای فناوری و اطلاعات در تبلیغات، دیگر نمیتوان به تولید محتوای چاپی و محیطی اکتفا کرد.»
علی صابر گفت: «تولید نشریات گردشگری در قالب کتابچه، بروشور، نقشه مجلات و بیلبورد هنوز مخاطبان خود را دارد، اما این تولیدات هم تحت تأثیر فناوری روز، متحول شدهاند و نمیتوان هر کتابچه یا بروشوری را با ابعاد، کاغذ و عکسی را تولید کنید و کیفیت در طراحی و چاپ و استفاده از مواد مرغوب، حرف اول را میزند.»
او گفت: «نسخه الکترونیکی تمام این اقلام به بازار آمده و بهمراتب جذابتر است و مردم مطالب مورد علاقه خود را در گوشیهای تلفن همراه، صفحه جذاب تابلوهای الکترونیکی، مانیتور کامپیوتر و تلویزیونهای بزرگ جستجو میکند.»
صابر گفت: «در همین راستا، این تیم که متشکل از کارشناسان گردشگری، راهنمایان، مدرسین مجرب و متخصص، دفاتر خدمات مسافرتی صاحبنام و برتر استان تشکیل شده، قصد دارد جاذبههای کمتر معرفیشده کرمانشاه را در حوزه "توریسم زمینهگرا" تنها با ابزار ساده همچون گوشی همراه و راویان گردشگری با لحنی جذاب به مخاطبین خود در شبکههای اجتماعی معرفی کند.»
او گفت: «این تولید محتوا به سه زبان فارسی، کردی و انگلیسی منتشر خواهد شد.»