مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه گفت: «معتقدم تاکنون پروژهای به بزرگی "نون خ 2" در حوزه تبلیغات گردشگری استان نداشتهایم.»
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان کرمانشاه امید قادری روز شنبه ۲۳ فروردین با اشاره به آغاز پخش سریال «نون خ 2» از شبکه یک، اظهار کرد: «این سریال فرصتی است برای استان تا بتوانیم جاذبههای زیبای گردشگریمان را بهخوبی به مردم ایران معرفی و آنها را از دیدن این زیباییها شگفتزده کنیم.»
او به انعقاد تفاهمنامه استانداری و اداره کل استان با تهیهکننده این سریال پیش از ساخت آن اشاره کرد و افزود: «طبق این تفاهمنامه قرار شد تا این سریال بهصورت کامل در استان و بهصورت هدفمند روی حوزه تبلیغات گردشگری ساخته شود.»
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه تصریح کرد: «از همان ابتدای ساخت این سریال هم یک تیم مشاورهای را در کنار عوامل ساخت آن قرار دادیم تا در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری استان به آنها مشاوره بدهند.»
او افزود: «در این سریال آثار تاریخی برجسته تاق بستان، بیستون، تکایا، تاق گرا و بازار کرمانشاه که نمادهای استان هستند به مخاطبین معرفی خواهد شد.»
قادری همچنین با اشاره به معرفی میراث معنوی استان در این سریال گفت: «برخی از آدابورسوم، سنن و مراسم آئینی مانند جشن شکر گذاری انار و نیز صنایعدستی مهم استان در این سریال تبلیغ و معرفی میشود.»
او با بیان اینکه بخشهایی از فیلمبرداری این سریال در اقامتگاههای بوم گردی روستای پریان کندوله و روستاهای پاوه و تعدادی از روستاهای هدف گردشگری استان انجامگرفته، عنوان کرد: «این موضوع روی بحث رونق گردشگری اقامتگاههای بوم گردی و روستاهای هدف گردشگری استان میتواند تأثیر زیادی داشته باشد.»
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه با اشاره به حجم بالای مخاطبین این سریال، اعلام کرد: «برآورد میشود نزدیک به 50 میلیون نفر از مردم کشورمان بیننده این سریال باشند که هیچ بیلبورد، بنر، بروشور و کلیپی نمیتواند این تعداد مخاطب را برای دیدن جاذبههای گردشگری ما جذب کند.»